פברואר 2020. עשרות נדבקו בנגיף מסתורי בוואהן שבסין הגורם לדלקת ריאות. עדכונים ראשונים מועברים לארגון הבריאות העולמי (who).

מספר שבועות גרמו לנו להבין שמשהו רע מתחולל אי שם במזרח. עוד כמה שבועות והעולם כולו למד על מגיפה עצומה שמשתוללת בכל מקום, ומקדם ההדבקה רק עולה מבלי אבחנה.

עוד לפני שהנגיף התאזרח במדינת ישראל פנו אלי מכלי תקשורת לשמוע את דעתי. הרחקה, הגיינה ומסיכות – עניתי מיד. אני לא נביא ולא בן נביא. הסתמכתי על מדינות בהן רגילים להתמודד עם מגיפות, וקראתי את מאמריהם של מומחים עולמיים לאפידמיולוגיה.

משרד הבריאות נערך בתחילת הקורונה בצורה מעוררת השתאות, ויצא בפרסום המלצות ברורות ומצילות חיים. שוב נדרשתי לנושא בכלי התקשורת והמשכתי לצעוק ולדרוש את קיום המלצות משרד הבריאות. היו שאמרו לי שאני פרנואיד. היו שבחרו לקרוא לי מלחיצן. זה רק שפעת/זה לא מזיק לאנשים בריאים/אנחנו בדרך לחיסון עדר/יש רופאים שאומרים שמדובר בשטות מוחלטת, ועוד גרסאות רבות שמעתי לדברים שהשמעתי.

אני סולח ומוחל בלב שלם לכל מי שזלזל בי או בדבריי.

אבל אשמים אנחנו!

הייתי כנראה עדין מדיי בדברים. לא צעקנו והתרענו מספיק.

איבדנו בשנה האחרונה למעלה מ-4,144 נפשות יקרות מעם ישראל. חלק גדול מהם צעירים שעוד נכונו להם שנים ארוכות ויפות!

אלפי אנשים ששכבו במחלקות הקורונה וסיימו את חייהם ללא קרובי משפחה על יד מיטתם.

גזירה על המת שישתכח מהלב. הספקנו מהר מאד לשכוח את פטירתו הטראגית של ידידי ואהובי הצדיק רבי ישעיהו הבר זצ”ל. כמו את הסתלקותו של כ”ק האדמו”ר מנובמינסק זצ”ל. המזכיר של הרבי מחב”ד זצוק”ל רבי לייבל גרונר זצ”ל נפטר גם הוא מקורונה ובנו של מורי ורבי הגר”א נבנצאל שיבלחט”א שנפטר אף הוא בטרם עת מהנגיף הארור. כמה מתושבי ורבני זצ”ל משכונת בית וגן שכונת ילדותי…. והרשימה לא מפסיקה… עוד ועוד נרות נשמה… עוד ועוד אבלים רח”ל…

קרוב לחצי מיליון חולים שסבלו מהנגיף, מחולשה, מקשיי נשימה וכאבי ראש. התחושות הקשות ליוו אותם שבועות ארוכים והם בסך הכל הוגדרו כחולים קלים.

מיליונים שאיבדו מקומות עבודה, לימודים, ושגרה שהלכה לאיבוד.

אבל אשמים אנחנו!

לא הקשבנו להוראות. בחרנו לזלזל. ושפכנו דם נקי כנגד הציווי האלוקי של וחי בהם.

כבר לימדונו רבותינו שכל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן.

בואו ונכנס לבתים לשבועיים שלושה הקרובים. נתבודד מרצון, זה לא יהיה נחמד בכלל, אבל זו הדרך היחידה שלנו להפחית את העומסים במחלקות הקורונה בבתי החולים. להפחית את העומס על אנשי החברה קדישא. להשאיר אמהות צעירות בחיים ולמנוע מילדים קטנים חיי יתמות. בואו ונשמור על קדושת החיים,  ונעצור בעד מלאך המוות שמסתובב ברחובות העיר. העיירה בוערת בואו ונקדש כולנו את החיים.

בברכת בשורות טובות, ישועה ורפואה
ובברכת אתה חונן לאדם דעת