פרופסור אלון מוזס, מנהל המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים הדסה, מתארח לראיון בתכנית ‘לבריאות’ עם הרב בנימין פישר ומזהיר, כי בניגוד ל”כותרות השונות” נגיף הקורונה לא נחלש ועדין מסוכן.

“הקורונה ממשיכה להתפשט”, מזהיר פרופסור מוזס, “רואים את זה בארה”ב, זה מתפשט מהמקומות והערים הצפופות לשאר המקומות. אחרי שהיתה התפשטות בארץ, הסתגרנו בבתים והיתה ירידה – בזכות הפעולות שלנו. ברגע שששחרנו את הסגר היו מקרים חדשים והמספרים עלו בחזרה”.

בהתייחסות לתחושה הרווחת, כי הגל הנוכחי אינו חמור כקודמו, מדגיש פרופסור מוזס, כי הסיבה לכך היא זהות החולים החדשים: צעירים וילדים בעקבות פתיחת מערכת החינוך.

“יש מקרים חדשים אבל הם לא חולים”, הוא אומר. “המקרים החדשים מגיעים מבתי הספר שנפתחו, ומדובר בקבוצת גיל צעירה לכן יש פחות חולים קשה ופחות מונשמים”.

“כפי שניתן לראות בגרף (בכתבה), מספר החולים הקשים נמצא כעת בעליה, לאחר תקופה שירדנו ל-0 חולים קשים. אנחנו לא רוצים שזה יעלה יותר. גם בגרף השני ניתן לראות את העליה במונשמים אחרי שהיו 0 חולים מונשמים לתקופה ממושכת. ולכן, זה לא מדויק שאין חולים קשים”.

בשבוע האחרון התפרסמה טענתו של רופא איטלקי בכיר, כי הוא מזהה היחלשות של נגיף הקורונה. פרופסור מזוס סבור שהדבר אינו נכון. “העוצמה בה המחלה מכה – פחותה, אך הנגיף לא השתנה”, הוא אומר. “אנשים אוהבים כותרות, אבל אין לכך עדות מדעית. הסיבות שישנם פחות חולים היא כי  הנדבקים החדשים הינם צעירים שאינם בקבוצות סיכון”.

“צריך למצוא את האיזון, אני לא אומר לחזור לסגר; איזון בין לשחרר את המשק ובין להיות מסוגלים לפעול לזהות את המקרים החדשים מהר ולבצע בדיקות קורונה ולקבל תשובות תוך 12 שעות”.

“אם לא נפעל למנוע את הגלים הנוספים מסביב. אז בסופו של דבר יהיהו לנו יותר חולים יותר קשים שיכול להביא לקריסת מערכת הבריאות”. מזהיר פרופסור מוזס.