למצוא ידיים ורגליים

כל מי שאי פעם קיבל לידיו אבחון רפואי חש את התסכול. רובנו לא יודעים מאיזה צד מחזיקים צילום, שלא לדבר על בדיקות מורכבות יותר. במשך שנים חשו רבבות חולים כי חסרה להם כתובת מתאימה. אלו לא רק המונחים הרפואיים המורכבים. לכל בעיה רפואית יש שלל האופציות, אם זה בכל הקשור לבחירת הרופאים, ואם זה בבחירת דרכי טיפול. כל אלו העמיקו את הצורך באדם מחוץ למערכת שיוכל לספק ייעוץ איכותי ומקצועי לחולים ולמשפחותיהם. הרב בנימין פישר, מוותיקי היועצים הרפואיים בישראל נמצא שם, בבתי החולים – בשבילכם!

מוקד ידע

היועץ הרפואי משמש כמוקד ידע שמחזיק בידע רפואי רב, הוא מכיר את ההבדלים בין אסכולות הטיפול, ולכן ביכולתו להמליץ לנו על הגורם או על שיטת הטיפול המתאימה לנו ביותר. היועץ הרפואי חי מקרוב את כלל ענפי הרפואה, הוא עוקב אחרי שיטות טיפול ומתעדכן בחדשות בתחום הרפואה ממקור ראשון.

חשיפה לטיפולים חדישים

ההתקדמות ברפואה המודרנית מייצרת שלל אפשרויות ריפוי חדשניות. החל מטיפולים ניסויים וכלא בטיפולים ביולוגיים שונים המותאמים אישית לחולה, ואינסוף אפשרויות טיפול חדשניות שונות. כל מרכז רפואי מחזיק בידיו את הפרקטיקות והניסיון לכמה תחומים בלבד. אין מרכז רפואי שמפגין מומחיות מלאה בכל תחום, המשימה הראשונה של יועץ טוב, הוא לאתר עבור החולה את המקום הטוב ביותר עבורו ולעקוב אחרי החידושים בתחום הרפואה כל העת.

ייעוץ לא משוחד

תחומי הטיפול הרפואי מושפעים במידה רבה משיקולים כלכליים, כאשר לעיתים המידע המוצג בפני החולה הוא מגמתי. הבשורות הטובות הן שהחופש לבחור את הטיפול עדיין נמצא בידיהם של החולים, שבאמצעות ייעוץ נכון יכולים לקבל את הטיפ שיעזור להם לקחת החלטה נכונה ולהתעלם מרעשי הרקע.

קבלת החלטות

בעידן שבו אנו חיים, חלק בלתי מבוטל מהבדיקות הרפואיות שהחולה מצווה לבצע הן כדי להגן על הרופא מתביעות משפטיות עתידיות. לעיתים מדובר בבדיקות שייתכן לוותר עליהן. היועץ הרפואי הוא היחיד שיכול לעזור לנו להחליט באשר לביצוע בדיקות אלה, ולקבל החלטה נכונה וחכמה יותר, ולסייע לנו באופן כללי לקחת החלטות נכונות.

חיסכון כספי

במקרים רבים, שירותי הבריאות מציעים לחולה טיפול אשר כרוך בעלות כספית, ומתוך לחץ הוא חותם ונשלח לשלם, בעוד היועץ הרפואי יכול לומר לו האם זה מוצדק או שמא מיותר להוציא על טיפול זה כסף.